Tuesday 26 January 2010

Orde, structuur en netheid...

Vannacht had ik één van mijn chaos-dromen. Ik moest van alles doen, maar had mijn zaken niet op een rijtje. En was mijn sleutels en mij horloge kwijt, internet deed het niet, geen eten meer in huis... In zo'n nachtmerrieachtige droom ren ik van hot naar her en word verward en moe wakker.

Daarom ben ik vandaag eerst maar eens begonnen met mijn boekhoudingen. Ja, meervoud: die van ons privé, van mijn praktijk en van Transition Town Groningen. Het is een behoorlijke warboel. Ik kan rekeningen niet meer vinden en heb stortingen van de verkeerde rekeningen gedaan. Eigenlijk wil ik de laatste bankrekening bij de ING opzeggen en overstappen naar een van de twee duurzame banken. Maar ik vind het wel weer even mooi zo.

Ik heb een rare verhouding met orde en netheid. Als ik in de chaos zit, wordt mijn hoofd vanzelf ook vol en druk. Een opgeruimde omgeving helpt dan. Dan wil ik alles netjes op stapeltjes hebben en mijn huis schoon en fris. Maar zodra ik me teveel ga richten op orde, krijg ik het benauwd en wil ik niet meer zo beperkt zijn door structuur en regels. En volgens mij is het vinden van een goede middenweg een uitdaging waar ik nog wel even mee bezig ben :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...