Friday 8 January 2010

Eindelijk koffie...

Ik hou van koffie. En ik studeer natuurgeneeskunde. Ik weet dus dat koffie niet zo goed voor je is. Maar genieten is weer wel heel gezond. Dus maak ik elke dag een kop van de lekkerste koffie die ik kan bedenken en drink die genietend op. Ik gebruik biologische koffie van Simon Levelt, liefst die uit de speciale koffie- en theewinkel in de stad. Corazon heet hij. Ik koop bonen en maal die vers in een elektrisch koffiemolentje, dat ik ooit van gekregen DE-bonnen gratis heb verkregen. Die koffie doe ik in een espressopotje, dat ik op ons gasfornuis verwarm. Het hele huis gaat daar lekker van ruiken. Dan maak ik een koffie-verkeerd met melk van boer Tonnie hier in Zuidwolde, kraagje room erop. Heerlijk!

Vanmorgen moest ik dit ritueel uitstellen, omdat de melk op was. Ik weerstond de verleiding om een pak houdbare open te maken, maar talmde ook om naar buiten te gaan, vanwege de kou. De gevoelstemperatuur schijnt hier in Groningen zo ongeveer min vijftien te zijn, vandaar. Het vooruitzicht op de koffie maakte dat ik de tocht per fiets toch ondernam. Het was niet leuk meer, die kou. Ondanks muts, lange onderbroek en dubbele wanten deden mijn benen en handen pijn van de kou. Ik ben meteen maar doorgegaan naar de biowinkel om ingrediënten voor meerdere maaltijden in huis te halen zodat ik voorlopig gewoon binnen kan blijven. Met een heerlijke kop koffie.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...