Thursday 19 August 2010

Tien-dingen-uitdaging – week 1


Eerlijk is eerlijk: voor deze uitdaging vond ik inspiratie bij andere bloggers. Het doel: tien dingen per week wegdoen, om zo ruimte te maken in mijn huis én leven.

Vandaag heb ik een keukenla opgeruimd en ben ik begonnen mijn verkoopaccount bij bol.com bij te werken: nieuwe boeken erbij, oude eraf. Het resultaat is, dat ik zo dadelijk met een flinke doos spullen naar de kringloop ga:

- achttien boeken, die maar niet verkochten via bol.com.
- twee thee-eieren (gebruiken we nooit, we vinden een theezeef handiger)
- een onhandige, want niet-flexibele pannenlikker (wie bedenkt zoiets?!)
- een fluit van een niet meer bij ons wonende fluitketel
- drie maatschepjes (we hebben nog een complete set)
- een honinglepel (zie foto, gebruiken we ook nooit)
- een messenslijper (het aanzetstaal werkt veel beter)

Hoewel het kleine spullen zijn, vind ik dat ik braaf geweest ben deze week. Nu maar hopen dat ik niet nieuwe dingen ga kopen bij de kringloop :p

5 comments:

Meibloempje said...

Het gaat nog veel sneller als je omgekeerd werkt:

Haal alles uit je keukenla en leg het in een doos. Telkens wanneer je iets nodig hebt, haal je het uit de doos, na gebruik mag het in de keukenla.

Alles wat je na een bepaalde tijd (maandje?) nog niet uit de doos hebt hoeven halen, heb je misschien wel helemaal niet nodig. :)

Thee said...

Wat een goed idee. Ik heb al gauw van misschien heb ik het nog wel eens nodig...... Misschien en dan ligt het er weer jaren zonder gebruikt te worden. Maar misschien :-))

Unknown said...

Je zet me aan het denken, Meibloempje! Het is wel radicaal, maar ik merkte bij het opruimen ook dat ik dingen liet liggen die best weg konden (wie heeft er drie flesopeners nodig?). En die kersenontpitter uit het huishouden van mijn man, die ik nog nooit gebruikt heb :))))

Tine said...

Ik heb zo dozen vol staan op mijn kamer (ik ben niet goed in orde houden)... wanneer ik ze dan eens opruim (eens per maand), is het altijd fijn om weer dingen te vinden die ik kan wegdoen. Vaak wilde ik die vorige keer dan nog niet wegdoen, maar ineens wil ik dat wel en daar geniet ik best van.

Gelukkig koop ik weinig bij, zodat heel traag maar zeker mijn spullen slinken.

Spullen wegdoen, kan soms deugd doen, he!

marianne said...

Wat een super idee van meibloempje, dat ga ik ook eens doen.
En Eveline alle kleine beetjes helpen.
lieve groet, Marianne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...