Wednesday 3 March 2010

Spintol: leuk en verslavend



Lang twijfelde ik of ik een spinnenwiel wilde. Het lijkt me geweldig om zelf van een vacht een bol wol te maken. Ik heb het nog niet gedaan, want: alweer een groot ding, misschien kunnen mijn handen het niet en andere bezwaren.
Op de handwerkbeurs vond ik een spintol: een ideaal compromis. Ik heb er de afgelopen dagen mee geoefend en krijg al een aardige draad. Het is leuk werk, verslavend zelfs. Er staan allerlei instructiefilmpjes op youtube (deze bijvoorbeeld, of zoek onder drop spindle). Nu nog leren hoe je van een vuile schapenvacht iets maakt dat je kunt spinnen. Of iemand anders dat laten doen :)

2 comments:

Thee said...

Wat leuk! Ik doe het op een spinnewiel.
Mocht je raad willen over wol, dan kan ik je evt. wel helpen.

Unknown said...

Goed om te weten, dank je!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...