Monday 23 November 2009

Mini-groente


Tuinkers is een wel heel gemakkelijke groente om te verbouwen. Ik heb twee glazen schaaltjes met een stalen roostertje erop. Water erin, zaadjes erop en na een dag of vijf kun je oogsten. Ook lekker met rucola- of radijszaad. Wij gebruiken het op brood en in de salade.

Verder vandaag een mooi desembrood gebakken. We aten pompoensoep die ik gisteren al maakte, met een heerlijke, zoete pompoen, kaneel, gember en laurier.

Vanavond ga ik naar een avond over eetbaar groen in de stad van de Milieufederatie Groningen. Als je trouwens op de link klikt, zie je een foto van mij en Sabine in de tuin! Dat ontdekte ik net... Ik heb er zin in: er komen veel Transitioners en het onderwerp is inpirerend. Alleen het regent en waait. Dan maar wéér de regenjas, regenbroek en in dit geval ook de hoezen over mijn schoenen aantrekken. Gelukkig heb ik een elektrische fiets, dus ik zoef erheen!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...