Monday 24 May 2010

Een ui in een kinderbad

Gisteren ging ik langs bij stadsgenoot Linda. Selma, ook van Transition Town Groningen had haar ontmoet tijdens een van onze lezingen en vertelde me dat Linda een tuin had gemaakt van een parkeerplaats met alleen maar gekregen en gejutte materialen. Dat moest ik zien.

Ik hou van dat soort ontmoetingen: je gaat op zoek naar iemand die je niet kent, roept “Vollek” en voor je het weet zit je samen in de tuin te ontdekken dat je een hoop gemeen hebt. Ook zij vindt het bijvoorbeeld leuk mensen van allerlei nationaliteiten en in allerlei situaties, aan het tuinieren te krijgen.

De tuin bij haar woonboot was prachtig. We zaten op een gazon (grond, anderhalve kuub, gratis verkregen via Marktplaats), op rotan stoeltjes (één van van het grof vuil, de ander van een buurvrouw) met overal om ons heen gekregen en gevonden planten. Anemonen in een gekregen pot, aardbeien en sla in een krat van de visafslag en een ui in een kinderbadje. Dank je Linda, dat je ons laat zien dat er veel meer kan dan je denkt!




4 comments:

Unknown said...

wat leuk dat er nog zo'n inventieve mensen bestaan.

Fijne avond nog!

Aritha Vermeulen said...

Ik dacht even dat het over een ui in een kinderbad ging tegen verkoudheid ofzo. Maar nee hoor!

Leuke blog, Ik zie het al voor me. Aarbeien en sla in zo'n visafslagding. Leuk!

Anakien said...

Ja, mensen zijn erg vindingrijk.
Ik ben een tijd geleden bij een klant geweest op het woonwagenkamp aan de Gideonweg en die persoon liet mij zien dat er heel goed aardappelen verbouwd kunnen worden in oude specietonnen.
Hij vertelde dat als de aardappelen klaar waren hij de hoeveelheid nam die hij nodig was voor een maaltijd en de aardappelen die er nog aan bleven zitten weer goed toedekte met aarde en zo kon hij weken lang aardappelen eten, geweldig vind ik dat.
Ook had hij in ouwe emmers e.d. aarbeien, spercieboontjes, etc.
Fantastisch vind ik dat!
Je weet ook niet wat je ziet als je daar rondloopt, zo groen het daar is.

Kan me voorstellen dat je hebt genoten, het hoeft helemaal niet duur te zijn.
Ook ik kijk regelmatig in de kringloop naar badjes=vijvertjes=plantenbakken.
Voor een prikkie.
groetjes
Anakien

Monique said...

Wow, wat een inspiratie vertel je hier. Heeft ze misschien ook zo'n inspirerende blog, zodat we nóg meer kunnen leren?
Dit ziet er super uit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...