Sunday 1 January 2012

Verven met korstmossen

Sinds ik heb ontdekt dat je goed wol kunt verven met korstmossen, zie ik ze overal in de tuin. Ze vallen gewoon van de bomen af! Je ziet hier heel veel korstmossen aan de bomen, omdat de lucht zo zuiver is. Eerst dacht ik dat je hier vooral twee soorten had, maar nu ik eens goed heb gekeken lijken het er meer te zijn. Ik heb ze verzameld en nu staan ze te pruttelen in een pannetje. Ik laat ze minstens een uur op staan. Er verspreidt zich inmiddels een interessante geur door de kamer...
Straks, als het is afgekoeld, zeef ik de korstmossen eruit en voeg ik de wol toe. Dan warm ik de hele boel weer op en laat het opnieuw een uurtje pruttelen. En dan laat ik het een hele nacht afkoelen. Ik kan bijna niet wachten op het resultaat!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...